Jag känner mig ofta stressad, av ingen och alla anledningar.
Lina som skriker och inte är nöjd av någon anledning jag inte alltid listar ut, Tim som kaxar, säger emot och ifrån när han egentligen inte har nått val och Jocke som klagar på sina leder 24/7 och lägger sig på soffan när han kommer hem.
Mitt i allt detta ska jag vara en bra mamma och sambo genom att sköta alla sysslor som kommer med ett hem, tvätta, vika in ren tvätt, plocka i och ur diskmaskinen, damma och dammsuga, vattna blommorna, städa toaletterna..
Listan kan göras lång.
Gör jag inte detta utan vilar på fel tillfälle så kommer stressen krypandes och jag blir irriterad, vilket självklart går ut över trotsigt barn.
Så nu ska jag göra ett schema i huvudet och följa det.
Måste bli bättre på att prioritera och prioritera rätt.

1 kommentarer

Madde

11 Mar 2013 09:27

Det är ej lätt att vara "ensamstående"...Du är stark och jag älskar dig <3

Kommentera

Publiceras ej